Ostani Nataše Velikonja
Pogovor ob knjigi OSTANI Nataše Velikonja, se je odvijal v torek, 29. septembra, ob 19h v Hostlu Celica na Metelkovi.
ne dovoli
kot bi imele pokvarjen radar, reče urška, merilni
sistem imajo totalno sfukan, kapitalizem jih
je tako sfukal, reče, tako so razredno uničene
v svojem odnosu do telesa, v telesu sta se jim
tako zelo pomešala kapitalizem in meščanska
dostojnost, tako zelo so popredmetile telesa in
iz njih naredile menjalno sredstvo, da sploh
niso sposobne procesirati, kaj je nevarnost,
kaj je nasilje, otopeli čuti dajejo popačeno
percepcijo nasilja, in ne znajo procesirati, kaj
je človeški stik, kaj je užitek, kaj je želja. vse v
seksu je razredna pozicija, reče, in razredna
pripadnost se kaže v tem, kako se uprizarjajo
paritveni obredi, kaže se skozi način uporabe
nasilja, in srednji sloj ima tako zelo potlačeno
izražanje želje, da ko pridejo do tebe, te samo
še posilijo. zato njo privlačijo zgolj ljubimke,
ki ne samo spizdijo iz svojega razreda, ampak
ga z analizo tudi umorijo, ki ne uporabljajo
teles za paritvene obrede svojega razreda in so
osvobojene vseh razrednih scenarijev. večina
dela napako, reče, ko misli, da je osvobojeno telo
seksualizirano. ni seksualizirano, ampak zgolj
uprizarja nek scenarij. zato je morala v seksu
ves čas nadzorovati stvari. toda ljubimke, ki jo
privlačijo, ne uprizarjajo ničesar, so osvobojene,
žive, odzivne, imajo neinhibirana telesa, njihova
telesa niso podjarmljena, in ta osvobojenost in ta
intelektualnost se vidita v seksu, reče, vidita se v
izražanju želje, in ko spiš z nekom, reče, ki se je
razredno uprl, spiš z nekom, ki noče uporabljat
podedovanega nasilja svoje kaste, in to otepanje
determiniranosti svojega razreda je seksi, reče,
zato ne dovoli, da ti ljudje, ki so razredno sfukani,
zjebejo percepcijo sebe, reče, ne dovoli, da te tuja
perspektiva uniči, kajti ti si tista, ki je osvobodila
zlorabljeno dekle.
Nataša Velikonja, rojena 1967, je sociologinja, pesnica, esejistka, prevajalka, lezbična aktivistka. Leta 1993 je za diplomsko nalogo na Fakulteti za družbene vede prejela Prešernovo nagrado. Od leta 1995 je samozaposlena v kulturi in deluje na več področjih družbenega, kulturnega in umetniškega življenja v Sloveniji: stalna sodelavka Društva Škuc, bila je članica uredništva Časopisa za kritiko znanosti, urednica politične, socialne in kulturne revije Lesbo, ustanoviteljica Lezbične knjižnice. Objavila je tri knjige esejev in znanstvenih razprav: esejistični zbirki »Fragmenti svobode« (2008) in »Lezbični bar« (2011), z dr. Tatjano Greif pa pa sta objavili znanstveno delo o zgodovini lezbištva in lezbičnega aktivizma na Slovenskem (2012). V zadnjih dvajsetih letih je objavila več kot 500 esejev, kolumn, socioloških razprav in drugih avtorskih prispevkov tako doma kot v tujini. Prevedla je več knjižnih del lezbične teorije, študij seksualnosti in radikalne družbene kritike, pa tudi teorije arhitekture in oblikovanja. Ostani je njena peta pesniška zbirka.